Program Transformasi Mahasiswa UMS

1:01 PM
    Diadakan pada 19-21 Mei 2013, bertempat di Kem Bina Negara Kundasang. Kundasang? Yang dekat Gunung Kinabalu tuh?
    Ini merupakan kumpulan terakhir yang ke sana, setelah 3 kumpulan yang terdahulu dah lama jejakkan kaki ke KBN, tahun lepas lagi. KBN kat Sabah terbahagi kepada dua, iaitu KBN Kundasang dan KBN Membakut. Kedua2 tempat nih memang jauh dari UMS cuma bezanya iklim je.
    Memang excited sebab dapat jumpa ngan Kundasang lagi [last aku pegi Julai 2010]. Yang first time pegi sana, lagi excited tahap infinity haha! Kumpulan kami amat bertuah sebab dapat singgah kat macam2 tempat sebelum dan selepas program. Oleh itu, terima kasih yang tak terhingga kepada pengiring kami dan abang2 bas yang sudi tunggu berjam2 lamanya.

Gunung Kinabalu daripada Pekan Nabalu


Kena cuci sendiri lepas makan


BTN Kundasang

dari KBN Kundasang secara live, Subhanallah..


Kenangan bersama kumpulan,
 lelaki tuh ketua kami haha

Pembentangan kumpulan

Sempat lagi jalan2 kat Pekan Kundasang

Nak beli nih!! Tapi tak sempat

Nih bersama fasilitator kami
 Madam yang comel di tengah tu



Kalau ada rezeki jumpa lagi

pekan kundasang
War Memorial Park Kundasang

    Sebenarnya, apa yang lebih penting ialah hasil dapatan daripada program itu. Kundasang tuh bila2 je boleh pegi tapi dimana lagikah kita boleh menyemaikan semangat patriotisme kalau bukan di KBN Kundasang? Disana kita tidak diajar untuk berpoilitik tapi kita diajar untuk menghargai erti sebuah kemerdekaan, betapa peritnya untuk membangunkan semula negara yang telah rosak. Dalam erti kata lain, kitalah yang bakal menentukan masa depan negara.

No comments:

Ceritera. Powered by Blogger.