Alkisah: MSM UMS 2013/2014

12:14 PM
    "Wahai hati, simpanlah janji kami ini..."

    Pada 1 September yang lepas, aku kembali ke alam universiti. Kali ini bukan sebagai pelajar persediaan tapi bakal bergelar siswazah universiti, satu tahap yang aku sendiri tak jangka. Dah mungkin jodoh aku, aku berjumpa semula dengan kolej kediaman AB [sebab masa asasi pun stay kolej nih jugak]
    Proses pendaftaran aku berjalan dengan smooth, lagi menggembirakan aku dapat bilik berdua [sebenarnya aku ok je kalau dapat bilik berempat, tapi masih prefer bilik berdua :p] dan roomate aku tuh berasal dari Sibu Sarawak :)
     Kolej kediaman kat UMS pun ada dah improvement dari aspek perabotnya, cantik dan lebih praktikal :)

Kat AB perabotnya warna hijau :)

Gambar kat atas pula menunjukkan pakej2 MSM yang kami terima
 [sape kata free.. yuran pendaftaran tau hahaha]

    Kami orang2 kampus Labuan dan Sandakan tak lama stay kat kolej induk nih, 5 September kena bertolak ke kampus masing2, maka dengan itu aku gunakan peluang sebaiknya untuk lepak kat 1Borneo buat kali terakhir

   
    Pada hari Majlis Ikrar & Aku Janji, kami semua pakai seragam iaitu hijau putih. Setelah terlafaz ikrar, kami sah bergelar siswazah UMS dengan kontrak selama 3,4 dan 5 tahun. Perasaan aku ketika itu? Terharu dan berdebar2, apa yang bakal berlaku selama 4 tahun itu? Ya Rabb, permudahkanlah jalan kami.. 




"WELCOME TO CAMPUS LIFE, YOUR JOURNEY HAS BEGIN"


1 comment:

Unknown said...

yumida pun pnh study kat ums
masih gah dewan besar ni
cantik!
kalau free, jemput LIKE post ni:

LIKE SINI

TQ :)

Ceritera. Powered by Blogger.